Pirkanmaan Kokoomusnuoret: Pirkanmaalta kokoomusministeri

KANNANOTTO

Julkaisuvapaa 20.4.2011

PIRKANMAAN KOKOOMUSNUORET: PIRKANMAALTA KOKOOMUSMINISTERI

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry katsoo, että vaikka ministeri toimessaan edustaa koko maan etua toimialallaan, on alueellinen edustavuus tärkeää jo tasapuolisuuden turvaamiseksi. ”Pirkanmaa Suomen toiseksi suurimpana talousalueena ja kasvukeskuksena ansaitsee jo sen vuoksi ministerin salkun, ettei sillä ole valtioneuvostossa ollut edustusta sitten vuoden 2003. Pirkanmaalla Kokoomus säilytti kaikki viisi edustajaansa Arkadianmäellä, mikä näissä vaaleissa oli varsin erinomainen suoritus. Siitä kiitos kuuluu laajapohjaiselle ja ahkeralle kenttäväelle”, linjaa Pirkanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja Riina-Eveliina Eskelinen.

”Todennäköisessä hallitusyhteistyössä SDP:n kanssa Kokoomuksen ministeriryhmän rooli korostuisi vastuullisen talouspolitiikan toteutetuttajana. Pirkanmaalta kokeneen edustajakaartin joukosta löytyykin ennen kaikkea tahdonvoimaa ja talousosaamista”, vinkkaa piirihallituksen jäsen Pekka Virkki.

”Lisäksi uudet läpimenijät ovat kunnostautuneet erityisesti koulutus- ja innovaatiopolitiikan aloilla, mikä käy maailmantalouden kilpailun kiristyessä ja Suomen poliittisessa murrostilassa yhä tärkeämmäksi”, Eskelinen jatkaa.

Lisätiedot:

Riina-Eveliina Eskelinen