Pirkanmaan Kokoomusnuoret: Jäsenäänestyksessä toteutuvaa demokratiaa kunnioitettava

KANNANOTTO

Julkaisuvapaa 23.6.2015

Kokoomuksen Nuorten Liitolle valitaan syksyllä uusi puheenjohtaja. Valinnasta järjestetään neuvoa-antava jäsenäänestys. Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry pitää tärkeänä, että valintaprosessissa kunnioitetaan neuvoa-antavaa jäsenäänestystä, joka takaa demokratian toteutumisen ja jäsenistön tahdon kuulemisen puheenjohtajavaalissa.

“Puolueemme periaateohjelmassa mainitaan demokratia puolueemme tärkeimpien arvojen joukossa. Tämän takia pidämme itsestäänselvänä, että kaikki puheenjohtajaehdokkaat sitoutuvat ehdoitta kunnioittamaan demokratiaa, joka puheenjohtajavaalissa toteutuu neuvoa-antavassa jäsenäänestyksessä, jossa äänioikeutettuja ovat kaikki Kokoomusnuorten jäsenet”, linjaa puheenjohtaja Petri Rajala.

Pirkanmaan Kokoomusnuoret vaatii jokaista puheenjohtajaehdokasta sitoutumaan jäsenäänestyksen tuloksen kunnioittamiseen. “Vaadimme, että kaikki puheenjohtajaehdokkaat yhdessä lupaavat jo hyvissä ajoin ennen liittokokousta vetäytyä vaalista, mikäli eivät jäsenäänestyksessä ole ensimmäisellä sijalla. Tämä vaatimus perustuu demokratian ja puolueemme periaateohjelman kunnioittamiseen”, toteaa varapuheenjohtaja Arttu Harju.

Liittokokous järjestetään 6.-8. marraskuuta 2015 Turussa. Neuvoa-antava jäsenäänestys pidetään muutamaa viikkoa ennen liittokokousta.

Lisätiedot:

Pirkanmaan Kokoomusnuoret ry