Liittokokous Pirkanmaan juhlaa!

Menneenä viikonloppuna (24.-26.11.) järjestettiin vuoden kohokohta eli Kokoomusnuorten liittokokous Helsingissä.

Kokoomusnuorten puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Henrik Vuornos Espoosta, varapuheenjohtajiksi Ali-Reza Abdali Kangasalta ja Enni Ikonen Savo-Karjalasta.

Liittohallituksen muiksi jäseniksi vuodeksi 2018 valittiin Jens Holm Pirkanmaalta, Eemil Nuuttila Helsingistä, Nico Siltanen Uudeltamaalta, Elli-Nora Vehmanen Satakunnasta, Anni Puntila Hämeestä, Iida Tani Kaakkois-Suomesta, Niilo Heinonen Oulusta, Henri Suutari Oulusta, Santeri Vuori Varsinais-Suomesta sekä Topi-Veli Arpiainen Keski-Suomesta.

Viikonlopun aikana palkittiin lisäksi vuoden aikana ansioituneita. Pirkanmaan Kokoomusnuoret valittiin vuoden piirijärjestöksi, ja Pirkanmaankin aluekoordinaattori Salla Tenho vuoden virkailijaksi.

Pirkanmaa piirijärjestönä sekä sen paikallisyhdistys tekivät runsaasti liittokokousaloitteille. Aloitteista meni läpi aloite koskien sitä, että rikostaustaotteen sisältöä ja tilausmahdollisuutta sote-alalla parannettava. Lisäksi äänestyksen ja laulualustusten kautta hyväksyttiin Pirkanmaan aloite Finlandia-hymnin asettamisesta Suomen kansallislauluksi.