Lakkoilijat, harrastakaa politiikkaa vapaa-ajallanne!

Tänään, torstaina 20.4.2017 kello 22:00 eteenpäin, metallialojen työntekijät järjestävät vuorokauden mittaisen lakon hallituksen toimia vastaan. Tämä on yksi esimerkki työajalla harrastettavasta politisoinnista. Metallityöväen väki on ilmaissut, että protesti ei ole kohdistettu työnantajien suuntaan, mutta he unohtavat, että tämä kuitenkin tehdään työnantajien kustannuksella.

Ammattiyhdistysliikkeen roolia suomalaisessa yhteiskunnassa tulisi mielestämme minimoida, jotta työmarkkinat pystyisivät toimimaan vapaammin ja tehokkaammin kuin tänä päivänä. Nykyisin työmarkkinajärjestöillä on Suomen poliittisessa päätöksenteossa liian suuri painoarvo. Parhaiten kansan ääni tulee kuuluviin vapaan työehtosopimisen kautta. On myös muistettava, että poliittiset
päätökset tulisi tehdä demokraattisin vaalein äänestetyn eduskunnan toimesta eikä vanhentuneiden änkyräjärjestöjen.

Jokainen saa halutessaan kuulua ammattiliittoon, kritisoida hallitusta
ja osoittaa mieltään julkisesti, mutta työajalla tulisi keskittyä työntekoon. Annetaan työrauha työpäivän ajaksi ja jätetään politiikka vapaa-ajalle.

Jos jaat nämä näkemykset, voit liittyä seuraamme osoitteessa: www.liitykokoomukseen.fi

Ja jos kuulut työmarkkinajärjestöön, josta haluaisit erota, voit tehdä sen täällä: www.eroaliitosta.info

lisätietoa:

Jens Holm