Kokoomuksen Nuorten Tampereen Aluejärjestö: Kokoomusnuorten vaalivoitto

TIEDOTE 12.4.2017

Suomen suurimmaksi kuntapuolueeksi äänestetty Kokoomus sai Tampereella hienosti uusia nuoria valtuutettuja ja varavaltuutettuja.

“Nuoria on kunnallisina päätöksentekijöinä liian vähän, vaikka kuntien päätökset koskettavat yhtälailla myös nuoria. Nuorille kokoomuslaisille luottamushenkilöille on selvästi kysyntää kuntien päätöksenteon uudistajina, ja vaalien tuloksen myötä nuorten kokoomuslaisten ääni kuuluu Tampereella entistä vahvemmin”, toteaa aluejärjestön puheenjohtaja Mira Lindholm.

Esimerkiksi Petri Rajala nousi valtuutetuksi yli puolella tuhannella äänellä. Lisäksi 2. varavaltuutetuksi äänestettiin vaalien ensikertalainen 18-vuotias Islam Nassar.

Valtuustoon valittiin kolme 30-vuotiasta tai nuorempaa kokoomuslaista, joista yksi on kokoomusnuori. Varavaltuutetuiksi taas valittiin kuusi nuorta kokoomuslaista, joista kokoomusnuoria on kolme.

“Kokoomus on puolue, jossa nuoria kannustetaan vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin, ja nuoria nostetaan vastuullisiin tehtäviin. Nuorten ehdokkaiden loistavat tulokset pitäisi kantautua pitkälle myös puolueen luottamuspaikkojen jaossa”, muistuttaa puheenjohtaja Lindholm.

Lisätietoa:
Mira Lindholm